A Toyota C-HR lett az év városi autója, a Lexus RZ pedig az év prémium zöld autója

A Toyota C-HR lett az év városi autója, a Lexus RZ pedig az év prémium zöld autója
Ev_Magyar_Autos_PR_szakembere_2024_Varga_Zsombor_Toyota_Lexus_2

Ötödik alkalommal hirdették ki a rangos ’Év Magyar Autója’ díjak nyerteseit, amelyekért ezúttal 21 autómárka 39 modellje volt versenyben. A megmérettetésen hagyományosan jól szereplő (és nem utolsósorban az értékesítések tekintetében is évről évre rekordokat döntő) Toyota és Lexus ezúttal is díjazottak között van: a vadonatúj Toyota C-HR a városi autók kategóriájában lett 2024-ben a ’Magyar Év Autója’, míg a vadonatúj Lexus RZ a zöld prémium autók kategóriájában hozta el az ’Év Zöldautója’ címet. Az autógyártó emellett egy további szakmai elismeréssel is gazdagabb lett, a szakmai zsűri ugyanis Varga Zsombort, a Toyota és Lexus márkák hazai kommunikációs vezetőjét választotta a 2024-es ’Év Autós PR szakemberének’.

A tavaly rekordértékesítéssel második egymást követő évben hazánk legkedveltebb autómárkájának bizonyuló Toyota és az értékesítések tekintetében ugyancsak ismételten rekordot döntő, hazai történetében először négyszámjegyű eladásokat regisztráló Lexus ismételten a rangos, immár ötödik alkalommal megrendezésre kerülő ’Év Magyar Autója’ megmérettetés díjazottjai között van.

Minden évben nagy példányszámú online és print lapok elismert autós újságíróiból álló, független szakmai zsűri (tagjai: Biró Csongor, Csordás Gábor, Gulyás Péter, László Ferenc, Miklós-Illés Kálmán) ítéli oda a „legjobb” és a „legzöldebb” autóknak járó ’Év Magyar Autója’ elismeréseket.

A vadonatúj Toyota C-HR az év városi autója

A Magyar Év Autója 2024 díjra hét kategóriában 22 modell volt versenyben. A hatalmas várakozások övezte vadonatúj Toyota C-HR nem csupán dizájn tekintetében tudta felülmúlni a még a bemutatása után szinte azonnal ikonná váló elődmodellt is, hanem az elektrifikált hajtásláncok tekintetében is: az új generációs C-HR ugyanis a világ legfejlettebb öntöltő hibrid elektromos meghajtásai mellett (amelyek között helyet kapott egy intelligens összkerékmeghajtású kivitel is) a modell történetében először a világ legfejlettebb plug-in hibrid elektromos meghajtásával is elérhető. Ez, a high tech aktív biztonsági rendszerek, vezetéstámogató technológiák és konnektivitási megoldások mellett kétségkívül szerepet kapott abban, hogy a zsűri a városi autók kategóriájában a C-HR-nek ítélte a 2024-es ’Magyar Év Autója’ címet. Érdemes megjegyezni, hogy az elmúlt hetekben a márkakereskedésekbe érkező, és az eddigi szerződéskötések alapján jó eséllyel az elődjéhez hasonlóan slágermodellé váló C-HR a Közönségdíjért is szoros versenyben volt, ott végül a bronzérmet szerezte meg.

Toyota_C_HR_Ev_Magyar_Autoja_varosi_autok_kategoria

A vadonatúj Lexus RZ az év prémium zöldautója

A hat kategóriájban kiosztott Év Zöldautója díjért idén 16 modell versenyzett, és miután a kiírás szerint az elismerésért csak olyan modellek szállhattak ringbe, amelyeknek maximum 50 gramm/kilométer a szén-dioxid-kibocsátásuk, itt kizárólag plug-in hibrid elektromos és akkumulátoros modellek mérkőztek meg egymással. A zöld prémium autók kategóriájában a Lexus RZ, a környezettudatos japán luxusautómárka első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a méretében NX és RX közé érkező nagyméretű SUV vitte a prímet. A kategóriájában egyedülálló, meggyőző offroad képességekről is tanúságot tevő, high tech megoldások egész sorával hódító környezetbarát RZ méltán vívta ki a zsűri elismerését.

Lexus_RZ_Ev_Magyar_Autoja_varosi_autok_kategoria

Varga Zsombor lett a 2024-es ’Év Autós PR szakembere’

Az zsűri egyhangú döntése alapján 2024-ben a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációs vezetője, Varga Zsombor lett az ’Év Autós PR szakembere’, aki közel negyed évszázada dolgozik az autóiparban, az évek alatt több szakmai elismerésben részesült és több emlékezetes, Arany Penge és Effie díjjal elismert kampányban is részt vett. Szakmai karrierjét a Szolnoki Főiskola elvégzése után a Michelinnél kezdte, ahol először gyakornokként, majd a külső- és belső kommunikációs magazinok főszerkesztőjeként dolgozott, mielőtt átigazolt volna a vállalaton belül a kereskedelem területére. Ott az autóimportőrökért felelős területi képviselőként, majd a flottaértékesítésekért felelős key account managerként, ezt követően pedig a személy- és kisteherabroncs termékvonal magyarországi kereskedelmi igazgatójaként végezte munkáját, végül négy termékvonal regionális disztribúciós igazgatójaként a vállalat új kereskedelmi stratégiájának lokalizálása, kidolgozása és implementálása volt a feladata. Ezt a Fordnál eltöltött évek követték, ahol a szakember először a vállalat magyarországi PR- és kommunikációs igazgatójaként dolgozott, majd az autógyártó európai kereskedelmi stratégiájának átalakításában vállalt szerepet projekt managerként. A szakember 2016-ban csatlakozott a Toyotához PR vezetőként, ahol azóta a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációs tevékenységéért felel.

Ev_Magyar_Autos_PR_szakembere_2024_Varga_Zsombor_Toyota_Lexus_1

„Nagyon köszönöm a nem mindennapi elismerést, amely a korábban díjazott neves szakemberek névsorának ismeretében egyszerre zavarba ejtő és különösen megtisztelő. Azt hiszem túlzás nélkül kijelenthetem, hogy ez közel 25 éves autóipari munkám megkoronázása.” – fogalmaz az Év Autós PR-szakembere díj kapcsán Varga Zsombor.

Az ünnepélyes díjátadót április 11-én a Budapest Automotive Summit rendezvényen tartják a szervezők (Mol Campus, 16 óra). A Budapest Automotive Summit új, egyedi hangvételű és hiteles szakmai fórum az autók értékesítésével foglalkozó közösség számára, amely nélkülözhetetlen információkkal és vezetői inspirációval látja el a szakma legjobbjait.

Forrás: Toyota Central Europe

Facebook