TOYOTA: EL KELL FELEJTENI A DÍZEL SZEMÉLYAUTÓKAT

TOYOTA: EL KELL FELEJTENI A DÍZEL SZEMÉLYAUTÓKAT
7_Toyota_Prius_hibrid

A dízelbotrányt követően a környezetszennyező és a levegő minőségét (amely tekintetében egyébiránt Magyarország nem áll jól, egyike lévén azon 9 EU tagállamnak, amelyek leginkább elmaradtak a javítását célzó intézkedések megvalósítása terén) súlyosan kedvezőtlen irányba befolyásoló dízel autók iránti kereslet sosem látott mélyrepülést mutat, mind európai, mind hazai szinten. Van néhány autógyártó, amely elébe ment ezeknek a trendeknek, és már azelőtt megkezdte a dízel hajtás szanálását, mielőtt erről széleskörű párbeszéd indult, és tendenciává vált volna. Ilyen a Toyota prémium márkája, a Lexus, amely hosszú évek óta nem kínál dízel meghajtású modelleket, és nem utolsó sorban a világ vezető prémium hibrid márkájaként valamennyi modelljéhez kínál környezetbarát hibrid elektromos hajtást (autóit 97%-ban ezzel a hajtással vásárolják). A környezetbarát hibrid elektromos technológia élharcosaként ismert Toyota március elején, a világ vezető autógyártói közül elsőként, a 2018-as Genfi Autószalonon jelentette be, hogy a jövőben nem kínál többé dízel személyautókat.

A világ legzöldebb és leginnovatívabb autógyártójának tartott Toyota bejelentése akkor is történelmi lépésnek tekinthető, ha tudjuk, hogy a vállalat már hosszú évek óta tudatosan dolgozik a dízel hajtás visszaszorításán és a környezetbarát, a városi forgalomban akár 50-70%-ban tisztán elektromos üzemű, károsanyag-kibocsátás mentes közlekedést lehetővé tevő hibrid elektromos hajtás népszerűsítésén, és az európai értékesítéseinek kevesebb, mint 10%-át kitevő dízelek már most is zömében a haszongépjármű ás offroad modellek közül kerültek ki.
A technológiát jegyző, és annak fejlesztésében ma is élenjáró (és nem mellesleg ezzel az elektromos autók forradalmát is lehetővé tévő) Toyota 21, prémium márkája, a Lexus 14 évvel ezelőtt tette le a voksát a környezetbarát hibrid elektromos hajtás mellett.

Toyota_legzoldebb_europai_marka

A Toyota és a Lexus üzenete:

„El kell felejteni a dízel személyautókat, nem egy évtizeden, vagy akár néhány éven belül, hanem most, azonnal.”

Dízel személyautót nem, hibridet igen
A fentiekből talán egyértelműen kiviláglik, dízel személyautót (legyen szó akár új, akár használt autóról) vásárolni ma már nem számít felelős döntésnek. Egyes elemzők természetesen azzal érvelnek, hogy érthető, hogy a technológiába sokat fektetett autógyártók igyekeznek elérni beruházásaik megtérülését, és utána átállni a környezetbarát alternatív hajtásokra (amelyekkel kapcsolatos jövőbeli terveikről már ma intenzíven kommunikálnak, miközben kínálatuk zömében még ma, és az elkövetkező néhány évben is dízelekből áll majd). Felmerül ugyanakkor a kérdés: ugyanilyen toleránsak lennénk például egy gyógyszergyártóval is, ha, miután kiderült, hogy új vakcinája az egészségre káros, tovább értékesítené, egészen addig, míg meg nem térülnek a kifejlesztésére fordított tetemes költségek? Vélhetően egyértelmű a válasz.

„Legyen szó akár a magánvásárlókról, akár a vállalati flottabeszerzésekről, akár az államigazgatási szervek, közintézmények és szolgálatok autóbeszerzéseiről, aki ma dízel személyautót vásárol, nem csupán rövidlátásról, de meglehetős felelőtlenségről is tesz tanúbizonyságot: közös felelősségünk és erkölcsi kötelességünk a levegő tisztaságának, és ennek révén embertársaink egészségének (és saját egészségünk) megőrzése, és az, hogy milyen állapotban adjuk át a következő generációknak azt a Földet, amit megőrzésre kaptunk.” – mutat rá Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációért felelős vezetője.

Europa_uj_autok_atlagos_CO2_kibocsatasa_orszagonkent_es_szegmensenkent
Forrás: Toyota Central Europe
Forrás: Toyota Central Europe

Értékesítőink:

benko_pBenkő Péter
Értékesítési tanácsadó
Tel.: +36 66 519 273
Mobil: +36 30 66 44 782
peter.benko@meszlenyiauto.hu

Gali_BettiGali-Bakos Betti
Értékesítési tanácsadó
Tel.: +36 66 519 274
Mobil: +36 30 758 80 08
betti.gali@meszlenyiauto.hu

Facebook