NINCS ÚJ A NAP ALATT: A LEGMEGBÍZHATÓBB AUTÓMÁRKA PEDIG A LEXUS (ÉS A TOYOTA)

NINCS ÚJ A NAP ALATT: A LEGMEGBÍZHATÓBB AUTÓMÁRKA PEDIG A LEXUS (ÉS A TOYOTA)
Lexus_IS

Ha az autók megbízhatóságáról van szó, a környezetbarát öntöltő hibrid elektromos modelljeiről ismert Toyota és prémium márkája, a Lexus régóta tarol. A világ legzöldebbjének és leginnovatívabbjának tartott autóipari óriás időtlen idők óta vezeti a megbízhatósági listákat (a J.D. Power amerikai megbízhatósági felmérésén például nyolcadik éve áll az élen), a legnagyobb izgalmat általában az jelenti, ha a két márka helyet cserél. Nincs ez másként idén sem, bár ezúttal azért becsúszott egy apró meglepetés: a 2019-es eredmények szerint ismét a Lexus bizonyult a legmegbízhatóbb autómárkának, másodikként pedig a Toyota futott be…holtversenyben a Porschével. A konklúzió azonban a szokásos: a prémium márkák között a Lexus épp úgy nem talált kihívóra, mint a Toyota a tömegmárkák esetében.  

Tesztvezetésre jelentkezés

captcha

Az idén 30 éves J.D. Power amerikai megbízhatósági felmérésén újra a Toyota luxusmárkája, a Lexus bizonyult a legjobbnak, majd közvetlenül utána, a második helyen a vállalat névadó márkája szerepel. A pontszámok értelmezéséhez tudni kell, hogy azok a 3 éves autók tulajdonosai által az elmúlt 12 hónapban észlelt problémák számát mutatják, 100 járműre vetítve: a 2019-es eredmények tehát a 2016-os modellévű autókra vonatkoznak, és minél alacsonyabb a pontszám, annál megbízhatóbb a márka.

J_D_Power_megbizhatosagi_tanulmany_2019_USAA nem véletlenül a fogyasztás mellett a szervizköltségekre is kifejezetten érzékeny vállalati flottavásárlók körében is nagy kedvencnek számító Toyota és a Lexus sikerében a legendás világelső összeszerelési minőségen és világ legszigorúbb minőségellenőrzési folyamatain túl szerepe lehet még egy fontos tényezőnek. Ez pedig nem más, mint az öntöltő hibrid elektromos modellek értékesítésének folyamatosan növekvő aránya a vállalat világszintű eladásaiban.

Toyota_C_HR

 

Hogy ennek mi köze a meghibásodásokhoz? Nos, a válasz nagyon egyszerű: egy hibrid autóban ötször kevesebb alkatrész van mint egy dízelben, és hiányoznak belőle az olyan, könnyen költséges javítási számlákat eredményező alkatrészek, mint a könnyen kopó turbófeltöltő, a kettős tömegű lendkerék, a karbantartást igénylő részecskeszűrő, az NOx szűrő, a kényes kuplung, a nagynyomású üzemanyagellátó rendszer, miközben még a fékrendszer is jóval mérsékeltebb kopásnak van kitéve mint egy dízel esetében. Jóllehet ezen előnyök a plug-in hibrid elektromos, az akkumulátoros elektromos és a hidrogén üzemanyagcellás elektromos autókra is jellemzőek, ezek eladásai még messze elmaradnak a hibrid elektromos autókétól: a tavaly világszerte gazdára találó részben vagy teljesen elektromos autók mintegy 70%-át az öntöltő hibridek tették ki, a korábbi években pedig még nagyobb volt ez az arány.

dizel_vagy_hibrid

 

Márpedig ezen a területen az egyébként a plug-in hibrid, az akkumulátoros elektromos és a hidrogén üzemanyagcellás meghajtás fejlesztésében is élen járó Toyota és Lexus egyelőre verhetetlen:  nem csupán a piac legszélesebb öntöltő hibrid elektromos modellportfólióját kínálják (mára világszerte 39, Európában 17 modell), de a világ összesített hibrid eladásainak felét is ez a két márka jegyzi. Az eddig világszerte gazdára talált több mint 13 millió Toyota és Lexus hibrid pedig több, mint az összes többi autógyártó által együttesen eladott részben vagy teljesen elektromos autók darabszáma.

 Forrás: Toyota Central Europe

Értékesítőink:

benko_pBenkő Péter
Értékesítési tanácsadó
Tel.: +36 66 519 273
Mobil: +36 30 66 44 782
peter.benko@meszlenyiauto.hu

Gali_BettiGali-Bakos Betti
Értékesítési tanácsadó
Tel.: +36 66 519 274
Mobil: +36 30 758 80 08
betti.gali@meszlenyiauto.hu

Facebook